Arrow

[6 Gambar] Jambatan Pejalan Kaki Terpanjang Di Dunia

Posted by Admin ~ on Wednesday 13 March 2013 ~ 0 comments


Dibuka dua tahun lalu di Neuschonau, Bavaria, Jerman, Jambatan pejalan kaki atas pokok terpanjang di dunia sepanjang 1300 meter yang membawa anda pada ketinggian 25 meter di atas puncak pokok . Laluan berakhir pada kubah berbentuk bujur, 44 meter tinggi. Tangga 360-darjah lingkaran sekitar kubah menawarkan pemandangan alam sekeliling. 

Dalam cuaca yang jelas, anda juga boleh melihat rabung utara Alps. Berjalan di atas pokok adalah sebahagian daripada kawasan hutan terbesar dilindungi di tengah-tengah Eropah - Bavarian Forest National Park, yang juga merupakan taman kebangsaan pertama di Jerman.




Berjalan-atas pokok, Baumwipfelpfad di Jerman, bermula dengan menaiki lif pendek atau mendaki tangga ke gerai tiket, hanya 8 meter di atas tempat letak kereta. Sebagai pejalan kaki mula berjalan santai ke jalan 1300 meter panjang diatas jambatan kayu, - atau supaya ia nampak - sebagai jalan cenderung hampir imperceptibly, menjadikan ia mudah diakses bagi ibu bapa dengan kereta sorong bayi. 

Ia adalah jelas pencipta Baumwipfelpfad yang mahu membuat pelawat berasa sebahagian daripada alam semula jadi. Laluan kemajuan bebas melalui hutan pain matang yang tidak terganggu.

Beberapa stesen pengembaraan yang diletakkan di sepanjang laluan termasuk papan kayu yang sempit yang menarik. Halangan-halangan ini sepenuhnya disertakan dengan jaringan keselamatan dan menawarkan pandangan yang memuaskan bumi 50 kaki di bawah. 


Kubah pemerhatian dibentuk seperti telur gergasi. Sekali di atas, pemandangan yang menakjubkan menanti pengunjung. - MD

Kongsikan :

Artikel Berkaitan

No comments:

Leave a Reply

Followers